stips
stips
Projecten in het Onderwijs

Het onderwijs in Nederland staat gezien de verkiezingsprogramma's van de politieke partijen aan de vooravond van twee enorme uitdagingen:

  1. Hoe onder bezuinigingen gelijktijdig de kwaliteit te verhogen?
  2. Hoe de investeringen die de komende jaren in het onderwijs gedaan zullen worden optimaal te laten renderen?

Daar waar deze uitdagingen niet in de lijnorganisatie gerealiseerd (kunnen) worden, zal veelal gekozen worden voor een projectmatige aanpak. De context (bezuinigingen en investeringen) vergroot de noodzaak om projecten in één keer te laten slagen: op tijd en binnen budget het beoogde, kwalitatief goede resultaat realiseren!

Maar wie kent niet de verhalen van mislukte projecten of van grote overschrijdingen in tijd of budget? Kranten en vakbladen berichten hier regelmatig over. Vaak kunnen wij achteraf vaststellen wat er mis is gegaan. Maar als wij de faalfactoren kennen, kunnen wij dan ook vóóraf bepalen of een project in de gevarenzone gaat komen? Het antwoord hierop is: "ja, door projecten zowel bij de start als tijdens de uitvoering onafhankelijk te laten beoordelen op basis van de kennis van nu en met een scherp oog voor alle mogelijke adders onder het gras". Dit oordeel wordt omgezet in praktische adviezen die de slagingskansen van projecten sterk vergroten. Een echte meevaller in uitdagende tijden...

Het vergroten van de slagingskansen van projecten behoort tot de expertise van CYIM. Deze expertise is gebundeld in de CYIM Project Monitor, die bij meer dan 150 projecten (gemeentes, onderwijsinstellingen en bedrijfsleven) in de praktijk van waarde is gebleken. Met een investering van slechts 1 tot 4% van het projectbudget (no cure, pay less principe) worden overschrijdingen van tijd en budget sterk teruggebracht en worden waar nodig key-players binnen de projectorganisatie gecoacht.

Bekijk hier de Project Monitor Brochure


terug naar de hoofdpagina